فلفل سیاه 50 گرمی و معجزه لاغری با آن

فلفل سیاه تاثیر بسیار ویژه ای روی مغز دارد. پیپرین موجود در آن عملکرد دستگاه تفکر شما را بهبود می بخشد و فرآیندهای یادگیری شما را بهینه می کند. در ادامه چهار اثر مثبت پیپرین بر مغز شما را ارائه می دهیم.

پیپرین تولید بتا اندورفین را بهبود می بخشد. بتا اندورفین ها اندورفین هایی هستند که بیشتر در بدن انسان یافت می شوند.

از یک طرف فلفل سیاه 50 گرمی مسئول سرخوشی شما هستند، از طرف دیگر آنها همچنین به افزایش تحمل استرس شما کمک می کنند. مطالعات نشان می دهد که افزایش سطح بتا اندورفین به طور مثبت بر بهبود عملکرد شناختی مغز تأثیر می گذارد.

انتشاری توسط محققان Zager و Black در سال 1985 قبلاً توضیح می دهد که بتا اندورفین ها حافظه و فرآیندهای یادگیری را بهینه می کنند.

فلفل سیاه 50 گرمی

دوپامین یکی از مهم ترین مواد پیام رسان در مغز است. از جمله اسید آمینه ضروری فنیل آلانین سنتز می شود و برای تحریک سلول های عصبی استفاده می شود، بنابراین وظیفه پردازش اطلاعات را نیز بر عهده دارد.

ماده پیام رسان دوپامین و همچنین هورمون شادی سروتونین توسط یک آنزیم بسیار خاص تقسیم می شوند مونوآمین اکسیداز یا به اختصار MAO.

پس از تقسیم شدن، دوپامین اثر خود را از دست می‌دهد و اینجاست که پیپرین وارد عمل می‌شود: آنزیم MAO را مهار می‌کند و در نتیجه به این واقعیت کمک می‌کند که دوپامین کمتری تقسیم شود ، بنابراین مقدار بیشتری از آن در مغز شما باقی می‌ماند تا به طور مطلوب تامین شود.

از آنجایی که دوپامین اثر بازخوردی دارد و تا حد زیادی مسئول انگیزه شما است، این هورمون به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

مشابه هورمون شادی دوپامین ، پیپرین نیز بر هورمون احساس خوب سروتونین ، که مسئول خلق و خوی شما است، تأثیر می گذارد. پیپرین اثرات 5-HTP را افزایش می دهد ، مولکولی که در مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود.

در اینجا نیز، پیپرین با مهار آنزیم MAO، تجزیه آن را کاهش می‌دهد، که در غیر این صورت سروتونین سازنده شاداب را تجزیه می‌کند و در نتیجه آن را بی‌اثر می‌کند.

فلفل سیاه می تواند عملکرد ذهنی را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد و خلق و خوی شما را از طریق تأثیر آن بر تولید سروتونین بهبود بخشد. مطالعه ای توسط J. Wattana Thorn و همکاران. از سال 2008 نشان می دهد که پیپرین اثرات ضد افسردگی واضحی در یک دوره دوز چهار هفته ای دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.