عسل وحشی سفید جریان خون را در بدن زیاد می کند

اگر گیاهخوار هستید، مطمئن شوید که ژل رویال یا عسل وحشی سفید که انتخاب می کنید حاوی ژلاتین های حیوانی نباشد.

عیب اصلی ژل رویال فرآوری نشده این است که خوب نگهداری نمی شود و فقط دو هفته در یخچال یا چند ماه در فریزر ماندگاری دارد. همچنین بسیار گران است.

مایع و خمیر ژل رویال در قفسه ماندگاری بیشتری دارند، اما اغلب حاوی تثبیت کننده‌ها و نگهدارنده‌ها برای طولانی‌تر شدن انقضا هستند. به طور کلی می توان آنها را تا شش ماه در یخچال یا تا سه سال در فریزر نگهداری کرد.

مطالعات در مورد اینکه چگونه ژل رویال ممکن است باعث بهبود زخم شود، نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

برخی از محققان می گویند استفاده از ژل رویال موضعی روی پوست می تواند بهبود زخم هایی مانند زخم پا را در بیماران دیابتی بهبود بخشد.

با این حال، یک مطالعه ایرانی روی 25 نفر با 60 زخم مختلف، هیچ فایده واقعی برای کسانی که به جای دارونما با ژل رویال موضعی درمان می‌شوند، نشان نداد.

عسل

از سوی دیگر، در همین مطالعه، استفاده از ژل رویال بر روی پوست هنگام درمان این زخم‌ها، هیچ عارضه نامطلوب یا مضرات آشکاری پیدا نکرد.

علی‌رغم نگرانی‌های سازمان غذا و دارو، ژل رویال در صورت استفاده مناسب عموماً ایمن و قابل تحمل است.

مطالعات نشان داده است که ژل رویال را می توان در دوزهای روزانه تا 1000 میلی گرم به مدت سه ماه بدون عوارض جانبی قابل توجه مصرف کرد.

با این گفته، مشخص شده است که ژل رویال باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در برخی افراد می شود، از علائم خفیف بینی تا آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی.

این ممکن است در پاسخ به خود ژل رویال یا موادی که معمولاً به مکمل‌ها اضافه می‌شوند، از جمله گرده زنبور عسل و گرده گل باشد.

اگر پس از مصرف ژل رویال دچار تنگی نفس، خس خس سینه، کهیر، ضربان قلب سریع، سرگیجه یا تورم صورت، گلو یا زبان شدید، با 911 تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

اینها علائم آنافیلاکسی هستند، یک واکنش آلرژیک شدید که می تواند منجر به غش، شوک، کما، نارسایی تنفسی یا قلبی و مرگ شود.

ژل رویال ممکن است لخته شدن خون را کند کند و اثرات رقیق کننده های خون مانند وارفارین را تشدید کند و منجر به کبودی و خونریزی آسان شود.

اگر به طور مداوم از ژل رویال استفاده می کنید، حتماً دو هفته قبل از عمل جراحی برنامه ریزی شده، درمان را قطع کنید تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.