رنگ ساختمانی لیمویی باعث پلمپ شدن کارخانه ای در سمنان شد

همانطور که می دانید رنگ ساختمانی لیمویی یکی از پر طرفدارترین رنگ ها می باشد.

رنگ‌های روغنی معمولاً از سرب سفید به عنوان پایه استفاده می‌کنند و معمولاً در 3 روکش پرایمر، لایه زیرین و پوشش نهایی استفاده می‌شوند.

این نوع رنگ می تواند تا حد زیادی براق و مات و در عین حال بادوام و مقرون به صرفه باشد. سطوح رنگ شده پس از استفاده از رنگ روغنی به راحتی تمیز می شوند و سهولت اجرا نیز از ویژگی های آن می باشد.

رنگ روغن معمولاً در داخل ساختمان، سازه های فلزی، دیوارها و پنجره ها استفاده می شود.

توجه به این نکته ضروری است که رنگ روغن مخصوصاً برای شرایط مرطوب مناسب نیست و همچنین خشک شدن کامل آن زمان زیادی می برد. برای کاربرد آن، روغن بذر کتان و رنگدانه ها باید از قبل اضافه شود.

 

رنگ های امولسیونی اغلب از پلی استایرن و پلی وینیل استات به عنوان مواد اتصال دهنده استفاده می کنند و در عین حال دارای خشک کن هایی مانند منگنز و کبالت می باشد.

علاوه بر این، این رنگ می تواند روغنی یا آبی باشد و اغلب از رنگدانه های آن برای رسیدن به تمام رنگ های دلخواه استفاده می شود. رنگ های امولسیونی معمولاً با قابلیت سخت شدن و خشک شدن سریع مشخص می شوند.

برای سطوح به راحتی با آب تمیز می شود. پس از اعمال، خود رنگ قطعاً حفظ رنگ، دوام و در نهایت مقاومت قلیایی را ارائه می دهد.

این نوع رنگ نه بر پایه آب است و نه روغن، اما معمولاً به صورت پودر در دسترس است و با استفاده از آب مخلوط می شود تا قوام رنگ حاصل شود.

ماده اصلی برای این کار یا سیمان رنگی یا سفید است و همچنین ممکن است حاوی رنگدانه ها، سایر افزودنی ها و حتی شتاب دهنده ها باشد.

رنگ سیمانی معمولاً در سطوح ناصاف خارجی و داخلی استفاده می شود زیرا ویژگی های آن ثابت شده است که بسیار بادوام و ضد آب است. در نظر بگیرید که سیمان زمان خشک شدن طولانی تری دارد، معمولاً حدود 24 ساعت.

استفاده از آن باید در دو روکش انجام شود تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.