پریز تایمر دار آنالوگ لانه مورچه های بریزلی شده بود

پریز برق  از نوع پریز تایمر دار آنالوگ آخرین چیزی است که می خواهید در صورت قطع برق رایانه، تلویزیون یا سایر دستگاه های الکترونیکی از دست بدهید. اگر برق از پریز خارج نشود، ممکن است دستگاه خود را به برق وصل نکنید.

اگر قبلا برای شما این اتفاق افتاده است، نگران نباشید! می‌توانید با این چند راه‌حل که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم، سریع و آسان آن را برطرف کنید.

گزینه دیگر جایگزینی دوشاخه یک دستگاه خاص به جای تعمیر یک پریز برق مرده به طور کلی است.

این می تواند بسیاری از مشکلات مختلف را به سرعت حل کند! فقط دوشاخه‌های دستگاه‌هایی را که اغلب بدون استفاده می‌مانند، با جدا کردن آنها از شکاف‌های فعلی خود با استفاده از همان دوشاخه‌ها در جای دیگر، جدا کنید.

این یک راه حل سریع است که می تواند شما را از خرید لوازم جدید نجات دهد.

هنگام تعمیر پریز برق خاموش، فیوز جدید ضروری است. اگر فیوز جدید ندارید، تعمیر بیش از حد لازم طول می کشد و ممکن است روشن ماندن برق برای مدت طولانی خطرناک باشد.

برای تهیه یک فیوز جدید، مطمئن شوید که مدار شکن خود را از قبل خاموش کرده است. این از برق گرفتگی در صورت تصادف در هنگام تعمیر یک پریز برق مرده توسط خودتان جلوگیری می کند.

پس از خاموش کردن کلید مدار، به زیر “فیوز” در جعبه یا تابلو برق خانه خود نگاه کنید. این اغلب در داخل یک گاراژ یا نزدیک جایی است که برق از بیرون به خانه ها و ساختمان ها وارد می شود.

وقتی به فیوزها نگاه می‌کنید تا بفهمید کدام یک منفجر/سوخته شده است، قبل از بررسی اینکه آیا آنها علاوه بر رنگ توسط برچسب دیگری برچسب‌گذاری شده‌اند یا خیر، با رنگی که به نظر می‌رسد مطابقت دهید.

سپس باید فیوز جدیدی بخرید که همان اندازه و آمپری است که در جعبه یا تابلوی برق خود پیدا کردید تا پس از بازگشت به خانه، آن را از فروشگاه لوازم برقی، فروشگاه سخت افزار یا آنلاین، پریز برق مرده را تعمیر کنید