مردی با انبر دست معمولی دندان کودک خود را کشید

انبر دست معمولی ، ابزار دستی برای نگه داشتن و گرفتن اشیاء کوچک یا برای خم کردن و برش سیم استفاده میشود.

انبرهای مفصل لغزنده دارای فک های شیاردار هستند و سوراخ محوری در یک عضو کشیده شده است به طوری که عضو می تواند در هر یک از دو موقعیت بچرخد تا اجسام با اندازه های مختلف را به موثرترین شکل بگیرد. در برخی از انبرها، فک ها دارای قسمتی هستند که می توانند سیم نرم و ناخن را برش دهند.

برای خم کردن سیم و فلز نازک، از انبردست دماغه گرد با فک های مخروطی و مخروطی استفاده می شود. انبردست مورب برای برش سیم و پین های کوچک در مناطقی که با ابزارهای برش بزرگتر قابل دسترسی نیست استفاده می شود.

از آنجایی که لبه های برش به صورت مورب حدود 15 درجه منحرف شده اند، اینها می توانند اجسام را هم سطح با یک سطح برش دهند.ابزار، ابزاری برای ایجاد تغییرات مواد بر روی اشیاء دیگر، مانند برش، برش، ضربه زدن، مالش، آسیاب، فشردن، اندازه‌گیری یا فرآیندهای دیگر.

ابزار دستی ابزار دستی کوچکی است که به طور سنتی با قدرت عضلانی کاربر کار می‌کند و ماشین ابزار مکانیزمی است که برای برش، شکل دادن یا شکل دادن به موادی مانند چوب و فلز استفاده می‌شود.

ابزارها ابزار اولیه ای هستند که انسان به وسیله آن محیط فیزیکی خود را کنترل و دستکاری می کند.قدیمی‌ترین ابزارهای شناخته شده متشکل از چکش‌های اولیه، سندان و ابزارهای برش  در سال‌های 2011 و 2012 در سایت واقع در بستر رودخانه خشک در نزدیکی دریاچه تورکانا در کنیا کشف شدند.

این ابزارها که در لایه‌ای از سنگ با قدمت تقریباً 3.3 میلیون سال پیش، در اواسط دوران پلیوسن (5.3 تا 2.6 میلیون سال پیش) یافت شده‌اند، تقریباً 1 میلیون سال قبل از ظهور قدیمی‌ترین نمونه‌های تایید شده هومو هستند.