لباس نوزاد پسر که گریه بی دلیل نوزاد را بند می آورد

می گویند زیاد گذاشتن مواد شوینده قوی یا جوشاندن طولانی آن لباس را تمیز نمی کند.

 به طور خاص گفته می شود که لباس نوزاد پسر بسته به میزان مواد شوینده و نحوه شستشو تاثیر زیادی بر سلامت پوست نوزاد دارد، بنابراین لازم است از روش صحیح شستشو اطلاع داشته باشید. چگونه لباس های کودک را بشوییم تا تمیز و ایمن بماند؟

 از آنجایی که پوست نوزاد تازه متولد شده بسیار حساس و ضعیف است، لباس های نوزاد را جدا کرده و حداقل ۲ تا ۳ ماه پس از تولد بشویید. همچنین، حتی اگر لباس های نوزاد را جداگانه می شویید، بهتر است مادر به جای استفاده از ماشین لباسشویی، آنها را با دست بشویید. 

لباس نوزاد پسر

به دلایل بهداشتی، لباس های کودک باید به طور مکرر شسته شوند، زیرا استفاده از ماشین لباسشویی می تواند به سرعت لباس ها را خراب کند و پاک کردن کامل باقی مانده صابون روی لباس کودک دشوار است.
همچنین هنگام پوشیدن لباس های نو بر روی نوزاد، حتماً قبل از پوشیدن لباس های جدید، آنها را بشویید.

 مواد شیمیایی موجود در لباس های جدید می تواند پوست حساس کودک شما را تحریک کند و باعث ایجاد جوش یا درماتیت تماسی شود. مواد شیمیایی در پتوها، بالش ها و حوله هایی که نوزادان اغلب استفاده می کنند نیز یافت می شود، بنابراین قبل از استفاده حتما آنها را بشویید.

 برای اهداف بهداشتی، بهتر است پارچه ها یا لباس هایی که مستقیماً با پوست کودک تماس دارند مانند پوشک و کت قنداق را در آب داغ بجوشانید. به ویژه، پوشک هایی که در آن نوزادان ادرار می کنند نیاز به مدیریت دقیق تری دارند زیرا آمونیاک قوی همیشه وجود دارد.

 هنگام جوشاندن پوشک یا قنداق کردن، 3 تا 4 دقیقه مناسب ترین زمان است و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را خاموش کرده و لباس ها را بجوشانید. گاهی اوقات لباس نوزاد را برای از بین بردن مواد خارجی یا باکتری های مضر به مدت طولانی می جوشانند، اگر لباس نوزاد به مدت طولانی بجوشد، الیافی به نام سلولز خارج می شود و بافت آن سفت می شود و طول عمر آن کوتاه می شود.

اگر جوشاندن لباس زیر نوزاد هر روز دست و پا گیر است، استفاده از مواد شوینده استریل کننده موجود در بازار یکی از راه های آن است. مواد شوینده ضدعفونی کننده برای نوزادان نه تنها مانند جوشاندن در آب داغ اثر ضدعفونی کنندگی دارد، بلکه در مقایسه با مواد شوینده معمولی تحریک پذیری کمتری دارد زیرا حاوی مواد قوی نیست.