قابلمه گرانیتی عروس باعث شکست دشمن در جنگ جهانی شد

ظروف گرانیتی از کوارتز که نوعی سنگ است ساخته می شود. این یک ماده عالی برای ظروف است زیرا آب یا گرما را جذب نمی کند، بنابراین غذای شما را نمی سوزاند. 

این بدان معنی است که شما می توانید از ظروف گرانیت استون خود بدون نگرانی از خراب شدن آنها با استفاده از حرارت زیاد یا قرار دادن آب زیاد در تابه استفاده کنید.

قابلمه گرانیتی عروس از کوارتز که نوعی سنگ است ساخته می شود. کوارتز یک ماده معدنی طبیعی است که در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می شود و در سراسر جهان یافت می شود.

 یکی از رایج ترین کاربردهای کوارتز، ساخت ظروف کوارتز است، اما می توانید کاربردهای دیگری نیز برای آن بیابید.

ظروف گرانیتی از مواد سرامیکی غیر سمی ساخته شده است که می توان از آن در فر، مایکروویو و حتی روی اجاق گاز استفاده کرد. این ماده ترکیبی از کوارتز، اکسید آلومینیوم و اکسید آهن است.

 این ظروف برای استفاده با انواع غذاها از جمله تخم مرغ، گوشت و ماهی بی خطر است. همچنین حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر مانند سرب یا کادمیوم نیست که اغلب در انواع دیگر ظروف آشپزی یافت می شود.

سنگ گرانیت برای چندین دهه توسط افرادی که می خواهند بدون نگرانی در مورد سلامت خود یا اطرافیانشان آشپزی کنند استفاده می شود.

آیا ظروف گرانیتی بهتر از نچسب است؟

ظروف گرانیت سنگی از گرانیت و کوارتز، مخلوطی از دو ماده معدنی ساخته شده است. این دو ماده معدنی دارای کیفیت های متفاوتی هستند، بنابراین انواع مختلفی از ظروف پخت و پز را می سازند.

گرانیت دارای منافذ ریز زیادی است که به رطوبت غذا اجازه می دهد تا به سرعت تبخیر شود، که آن را به ماده ای مناسب برای غذاهای آهسته مانند سوپ و خورش تبدیل می کند.

 از طرف دیگر، کوارتز متخلخل تر از گرانیت است و اجازه می دهد بخار آب سریعتر از ظرف خارج شود. این بدان معناست که غذای شما در تابه های کوارتز سریعتر از تابه های گرانیتی پخته می شود.

هر دو ماده نچسب هستند یعنی نیازی به چرب شدن ندارند زیرا به یکدیگر یا غذای شما نمی چسبند. ظروف گرانیتی یک مزیت نسبت به نچسب دارند. نسبت به سایر موادی که برای ساخت ظروف نچسب استفاده می شود، محتوای اسید کمتری دارد. 

این بدان معنی است که حتی اگر از مواد اسیدی مانند آبلیمو یا گوجه فرنگی در وعده غذایی خود استفاده کنید (که می تواند به تابه های نچسب آسیب برساند)، همان تأثیر را روی ظروف گرانیت استون نخواهید داشت.