دامادی که با پارچه جیر شمعی عروس خود را دار زد

مخمل  مانند نوعی پارچه کاپشن با پرز کوتاه مشخص است. از نظر تاریخی از ابریشم بافته شده است، همچنین می توان آن را از انواع الیاف مانند پنبه، ویسکوز، ابریشم مصنوعی یا الیاف مصنوعی ساخت.

پارچه مخملی و پارچه شمعی معمولاً به عنوان پارچه دوتایی بافته می شود و سپس برای تولید دو پارچه پرز از هم جدا می شود. گرانترین نوع مخمل ابریشم است که در اصل برای خانواده سلطنتی محفوظ است.

مخمل مظهر تجمل است. ما اغلب آن را در کت واک ها می بینیم و وقتی به لباس شب فکر می کنیم این اولین تداعی ماست. امروزه متریال مخملی در دسترس هر کسی است و نه تنها برای لباس‌های مجلسی خاص، بلکه برای لباس‌های روزمره و لباس‌های راحتی نیز استفاده می‌شود.

پارچه

پارچه مخمل و پارچه داکرون 100% ابریشم کاملاً لوکس است و قیمت آن بسیار بیشتر از سایر انواع مخمل است. برای مقرون به صرفه تر کردن آن، تولید کنندگان مخمل اغلب ابریشم و ابریشم مصنوعی یا ویسکوز را ترکیب می کنند. چیزی که در نهایت به دست می آورید پارچه ای بسیار روان، نرم و منعکس کننده است که برای ظاهر فرش قرمز ایده آل است.

پارچه مخمل پنبه ای از  پارچه جیر ارزان تر است، اما در عین حال کمتر مجلل به نظر می رسد. با این حال، این نوع مخمل بدنه بیشتری دارد و کت و شلوارها و کاپشن های خوش تیپی را می سازد. اکثر مردان پارچه مخمل پنبه ای را برای کت های خاص خود انتخاب می کنند زیرا لیز نیست و براقیت کمتری دارد.

به علاوه، انواع مختلفی از مخمل نیز وجود دارد که اکثر ما هرگز نام آنها را نشنیده ایم. به عنوان مثال، مخمل کوبا، همچنین به عنوان مخمل کاسای شناخته می شود، با دست در جمهوری دموکراتیک کنگو بافته می شود و با طراحی هندسی بسیار پیچیده مشخص می شود. مخمل کاسای از برگ های درخت رافیا، درخت نخل بومی مناطق گرمسیری آفریقا ساخته می شود.

  • منابع:
    1. Velvet Fabrics in Luxury Trends 2018
  • تبلیغات: 
    1. معرفی چند ایده خلاقانه برای تبلیغات!
    2. با این روش ها یک فرد شاد در جامعه باشید
    3. راه هایی که شما را به ثروت نزدیکتر می کند
    4. عهد نامه ی ترکمن چای با چه خودکاری امضا شد؟